Being-appear-understand
Main Article Content
This paper advances a critical discussion about the connection between the approach of the question of the meaning of being in general and its development through ontological analytics including an entity (Dasein), highlighting in advance why this is one of the major domestic problems of the treaty Being and Time. Argue that the choice of Dasein is not arbitrary and that in any case the treaty is the simple characterization of an entity in its being, but the full development of the ontological problem. For this, the special board decline of the concept of phenomenology by Heidegger, which allows us to understand in what sense the possibility of any metaphysical ontology resides in recognizing onto-phenomenological dynamic structural demonstration game-concealment of being in the entity. Hence, it is through Dasein, as thrown from the possibility of showing doubly articulated from itself to itself or remain hidden for himself, that such dynamics can be deployed exemplary.
- Fundamental ontology
- fundamental ontology
- Ontic-ontological dynamic
- ontic-ontological dynamic
- Onto-fenomenological dynamic
- onto- fenomenological dynamic
- Analytic of Dasein
- analytic of Dasein.
Ainbinder, Bernardo (2011). De la filosofía trascendental a la ontología fundamental. Ainbinder, Bernardo (Ed.), Studia heideggeriana, Vol.1. Teseo: Buenos Aires (ps. 10 a 23).
Escudero, Jesús Adrián (2011). «La cosa más hermosa es que comienzo a amar realmente a Kant». El lugar de Kant en la obra temprana de Heidegger. En: Ainbinder (2011), Op. Cit. (ps. 25 a 53).
Habermas, Jürgen (1993). El discurso filosófico de la modernidad. Traducción de Manuel Jiménez Redondo, Taurus, Madrid.
Heidegger, Martin (1985). Phänomenologische Interpretationen zu Aristoteles. Einführung in die phänomenologische Forschung. Edición de W. Bröcker y Bröcker-Oltmanns, Vittorio Klostermann, Frankfurt am Main.
Heidegger, Martin (1995). Logik. Die Frage nach der Wahrheit. Ed. W. Biemel, Klostermann, Frankfurt am Main.
Heidegger, Martin (2002). Grundbegriffe der Aristotelischen Philosophie. Ed. M. Michalski, Klostermann, Frankfurt am Main.
Heidegger, Martin (2003). Prolegómenos para una historia del concepto de tiempo. Traducción castellana por Jaime Aspiunza, Alianza, Madrid.
Heidegger, Martin (2005). Phänomenologische Interpretation ausgewählter Abhandlungen des Aristoteles zu Ontologie und Logik. Ed. Neumann, Klostermann, Frankfurt am Main.
Heidegger, Martin (2009). Ser y tiempo. Traducción de Jorge Eduardo Rivera. Trotta: Madrid.
Kant, Inmanuel (2008). Crítica de la razón pura. Traducción de Pedro Ribas, Taurus, Madrid.
Leyte, Arturo (2005). Heidegger, Alianza, Madrid.
Leyte, Arturo (2009). Hegel y Heidegger. “Fenomenología del espíritu” y “fenomenología del tiempo”. En: Rocha, Alfredo (Ed.), Martin Heidegger: la experiencia del camino. Ediciones Uninorte, Barranquilla (ps. 282 a 308).
Póggeler, Otto (1986). “Fenomenología-filosofía trascendental-metafísica”. En: El camino del pensar de Martin Heidegger. Traducción de Félix Duque, Alianza, Madrid (ps. 72 a 92).
Tugendhat, Ernst (1994). La pregunta de Heidegger por el ser. En: Revista de filosofía, 3ª época, Vol. VII, N° 11, Editorial Complutense, Madrid (ps. 3 a 26).
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
De acuerdo con nuestra política (Licencia Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0) los artículos presentados y sometidos al proceso editorial en la revista Praxis Filosófica no tienen costo alguno para sus autores ni retribuciones económicas para la revista. El artículo de carácter inédito, producto de investigación o de algún proyecto que se presente a Praxis Filosófica, no podrá estar sometido a otro proceso de publicación durante el proceso que se lleve en nuestra revista.