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The article approaches the relationship between Nietzsche and Levinas, in particular, it confronts the conception of body and narration held by each author. In this sense, it is argued that the apparent distance that exists between both thinkers can be reduced from the themes studied in this work. In the light of all this, Nietzsche’s reading of the body and Levinas’ understanding of narration would not only have been philosophical reflections, but rather the pretext for both thinkers to criticize established thought and to propose, each in his own way, a philosophical task that directly affects human existence as a reflection on the ways in which life itself is understood.

Milton Bautista-Roa, Universidad Santo Tomás, Tunja, Colombia.

Universidad Santo Tomás, Seccional Tunja. Docente del Departamento de Humanidades y Formación Integral. Licenciado en Teología de la Pontificia Universidad Javeriana; Licenciado en Filosofía de la Universidad Santo Tomás; Magíster en Desarrollo Educativo y Social de la Universidad Pedagógica Nacional; Magíster en Filosofía Contemporánea de la Universidad de San Buenaventura; Doctor en Educación y Sociedad de la Universidad de la Salle.  Trabaja en las áreas de Filosofía de la Educación, Filosofía de la Tecnología y Ética. Es miembro del grupo de investigación Expedicionarios Humanistas.

Osman Choque-Aliaga, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, Friburgo de Brisgovia, Alemania.

Osman Daniel Choque Aliaga, becario doctoral del DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) en la Albert Ludwigs-Universität Freiburg, Alemania. Magíster en Filosofía Contemporánea por la Universidad de San Buenaventura, Bogotá, Colombia y Especialista en Filosofía Contemporánea por la misma universidad. Estudió teología y filosofía en la Universidad Católica Boliviana. Sus intereses de investigación se centran en la filosofía clásica alemana, el pensamiento de Michel Foucault y Friedrich Nietzsche.

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Received 2023-03-07
Accepted 2023-03-07
Published 2023-04-20